Vonatinfó – a belföldi vasúti utazástervező

A mobiltechnológia rohamos fejlődése nyomán a MÁV-START honlapjáról elérhető, közismert Elvira menetrendi kereső minden funkciója ma már mobiltelefonról is kényelmesen használható, sőt, további új funkciók segítik az útvonaltervezést.

A Vonatinfó alkalmazás fejlesztését és üzemeltetését a MÁV-START finanszírozásából a MÁV Szolgáltató Központ végzi. Az új, ingyenesen letölthető alkalmazás reményeik szerint előkelő helyet tölt majd be a hasonló típusú keresők között, és mindhárom piacvezető, Magyarországon elérhető platformra elkészült.

A MÁV-START saját fejlesztésű alkalmazása a piacon elérhető applikációkhoz képest számos előnyös funkciót kínál. A menetrendi kereső által megjelenített adatok garantáltak, valós idejűek, az online adatkapcsolat miatt folyamatosan frissülnek. A térképes vonatmegjelenítés pedig nem csupán a vonatok mozgását, hanem tényleges sebességüket és a legközelebbi állomásra történő érkezés várható idejét is láthatóvá teszi.

Az Elvira adatbázisának felhasználásával a hagyományos útvonaltervezői funkciók mellett az adott útvonalra vonatkozóan kiválaszthatóak a kedvezményes utazást biztosító opciók, a rendszer jelzi a pótjegyvásárlási kötelezettséget is, ezáltal a lehető legpontosabban kiszámítható az utazás teljes költsége. A menetrendekből jól ismert piktogramok is visszaköszönnek.

A vonatok mozgását térképes felületen is követhetjük, a vonat sebessége, késése, a következő állomásokra történő érkezés idejével együtt látható. A találati listából ugyanúgy rákattinthatunk a részletekre, mint a honlapos felületen, sőt, a lista akár e-mailben is továbbítható, vagy akár egy gombnyomással naptárbejegyzés készíthető belőle.

A vonatok adatainak elérésén túl az alkalmazás arra is lehetőséget nyújt, hogy az állomásokra fókuszálva megnézhessük a szolgáltatásokat, továbbá az érkező és induló vonatok adatai is láthatóvá válnak. A már leközlekedett vonatok zöld mezőben jelennek meg a platformon. A fejlesztők a későbbiekben tervezik, hogy az állomásokról készült fotókat is elérhetővé teszik, így az utas akkor is biztosan tudja majd, hogyan néz ki az az állomás, ahol le kell szállnia, ha még sosem járt korábban arra.

A vonatinformációs felület három funkciót tartalmaz. Egyrészt a menetrendi információkat terv- és tényadatokkal, másrészt a vonat szolgáltatásait, amelyeket a menetrendből ismerős piktogramok jeleznek, továbbá igazi unicumként a vontatójármű fényképe és műszaki adatai is megjelennek.

A közösségi oldalakról már jól ismert Like gombot is megtalálhatjuk a felületen, erre kattintva az utas értékelheti utazását, a személyzet munkáját, jelezheti elégedettségét vagy kifejezheti esetleges elégedetlenségét.

A fejlesztők arra is gondoltak, hogy a késések okáról ugyancsak gyors és pontos információt kaphassanak az utasok. A vonatforgalmat érintő fennakadásokról szóló MÁVINFORM közlemények természetesen egyetlen kattintással olvashatóak.

Az alkalmazás nem csak magyar, hanem angol nyelven is elérhető, így a Magyarországon tartózkodó turisták tájékozódását is nagyban megkönnyítheti.

A Vonatinfo egyedi funkciójaként csetelhetünk is utastársainkkal, illetve kívülről is megszólíthatjuk az adott vonaton utazókat. Ez az utastájékoztatásban is különleges lehetőséget biztosít, hiszen ha rendkívüli esemény miatt a vonat váratlanul megállásra, vagy hosszabb várakozásra kényszerül, a mozdonyvezető, illetve a jegyvizsgáló ezen a platformon is tájékoztatást adhat. Akkor is hasznos lehet ez a szolgáltatás, ha az adott járat késik, és a peronon várakozó utas nem tudja ennek okát. Ha belép a vonat chatszobájába, információt kérhet a vonaton utazóktól, avagy a vonatkísérő személyzettől.

A chatszobába belépők mobiltelefonjának azonosító adatait a rendszer egy ideig tárolja, ezért az illetlen, avagy fenyegető megjegyzéseket írók könnyedén nyomon követhetők, számon kérhetők.

Forrás: Business Traveller Hungary

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.