Segítség az utasoknak

Támogatási csomagot dolgozott ki az Európai Fogyasztói Központok Hálózata a vulkánkitörés következtében pórul járt utasok számára.

 

 

Támogatási csomagot dolgozott ki az Európai Fogyasztói Központok Hálózata a vulkánkitörés következtében pórul járt utasok számára.

 

A valamennyi uniós tagállamban, valamint Izlandon és Norvégiában is mûködõ Európai Fogyasztói Központok Hálózata (ECC-Net) az Európai Bizottság támogatásával kedden egy gyakorlati tanácsokat tartalmazó támogatási csomagot mutatott be azzal a céllal, hogy segítse a vulkánkitörés miatt megzavart légi közlekedés utasait az EU-törvények által biztosított fogyasztói jogaik gyakorlásában. A csomag tartalmaz egy szabvány panaszlevelet, a repülõterek elérhetõségi adatait, valamint további hasznos tanácsokat.

 

Az ECC-Net évente mintegy 60 000 ügyet kezel, tavaly a panaszok több mint ötöde (22,5%) a légi közlekedést érintette. A vulkánkitörés okozta válság elsõ hete folyamán az Európai Fogyasztói Központokhoz benyújtott panaszok száma azonban a hétszeresére nõtt. A hálózat a vulkán okozta káosz kezdete óta nyújt gyakorlati segítséget azoknak, akik a járatok törlése miatt a repülõtereken rekedtek, illetve akik nem tudják érvényesíteni fogyasztói jogaikat.

 

Az Európai Bizottság és az Európai Fogyasztói Központok Hálózata kedden nyilvánosságra hozott támogatási csomagjában (amely az EU összes nyelvén elérhetõ) tartalmazza az unió valamennyi nemzeti nyelvén elérhetõ szabvány panaszlevelet; egy címlistát, ahova ezen levelek küldhetõk; a légitársasággal folytatott jogviták peren kívüli rendezésére, valamint a kis értékû követelések, mint például jegyárak visszatérítése esetén alkalmazható európai eljárásra vonatkozó tanácsokat; illetve a gyakran ismételt kérdéseket és azokra adott válaszokat.

 

További információ:http://ec.europa.eu/consumers/ecc/index_en.htm






 

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.