Nőtt a Lufthansa árbevétele

A Lufthansa Csoport 4,9 százalékkal, 30,1 milliárd euróra növelte árbevételét az elmúlt pénzügyi évben, 524 millió eurós üzemi eredménye 36,1 százalékkal volt alacsonyabb az előző évinél.

A nettó eredmény 990 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 13 millió eurós veszteségről, elsősorban az Amadeus IT Holding S.A. részvényeinek eladásával és a veszteséges British Midland Ltd. értékesítésével kapcsolatos egyszeri hatás miatt.

A SCORE programmal a Lufthansa történetének egyik legnagyobb átalakítását indította el, a költség- és eredményjavító intézkedések mellett több fontos stratégiai projektet is kezdeményezett – például a Germanwings megújítására, az Austrian Airlines talpra állítására, valamint a HR, a beszerzés és a pénzügy adminisztratív tevékenységeinek összevonására. .

A Csoport mintegy 800 intézkedést foganatosított 2012-ben az eredmény növelésére és a költségek csökkentésére a SCORE program keretében. Ennek nyomán a vállalat 618 millió euró értékű strukturális eredményjavulást ért el a program első évében, ami kb. 300 millió euróval több az eredetileg tervezettnél.

A nyereség visszaesésének elsődleges oka az üzemanyagköltség volt, amely 1,1 milliárd euróval haladta meg az előző évi szintet. A légitársaság megérezte a változást: a személyszállítási üzletág 258 millió euró üzemi eredménye 26,1 százalékkal maradt el az előző évitől. A Csoport legnagyobb vállalata, a Lufthansa German Airlines 45 millió euró üzemi veszteségről számolt be, ami 161 millió euró csökkentést jelent az előző évhez képest. A SWISS üzemi eredménye 191 millió euró volt, 68 millió euróval alacsonyabb, mint 12 hónappal korábban. Az Austrian Airlines 65 millió euró üzemi eredménye 127 millió euró javulást mutat, ami főként annak köszönhető, hogy a vállalat átterelte forgalmát az olcsóbb Tyrolean Airways platformra.

A logisztikai szegmens 104 millió euró nyeresége 145 millió euróval volt kevesebb az egy évvel korábbinál.

A Lufthansa Csoport kiterjedt stratégiai jelenléte pozitívan befolyásolta az eredményt. Mindegyik szolgáltató szegmens javította üzemi eredményét az előző évhez képest. A Lufthansa Technik, az LSG SkyChefs és a Lufthansa Systems is az egy évvel korábbinál nagyobb mértékben – 318 millió euróval, (+23,7%), 97 millió euróval (+14,1%) illetve 21 millió euróval (+10,5%) – járult hozzá a nyereséghez.

 

2012 számokban

A Lufthansa Csoport 30,1 milliárd euró árbevételt ért el a 2012-es pénzügyi évben – ami 4,9 százalékos emelkedés az előző évhez képest. A forgalmi árbevétel 4,3 százalékkal, 24,8 milliárd euróra javult. A Csoport üzemi eredménye összességében véve 33 milliárd euróra emelkedett a vizsgált időszakban, ami 5,9 százalékkal haladja meg az előző évi értéket.

Az üzemi kiadások 4,3 százalékkal, 31,7 milliárd euróra emelkedtek az elmúlt évben. Ennek fő oka az üzemanyagköltség 1,1 milliárd eurós növekedése volt – összesen 7,4 milliárd euróra, ami 17,8 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. Ez az összeg már tartalmazza a határidős üzemanyag-vásárlások 128 millió eurós kedvező hatását. A kormány által kivetett díjak és illetékek összege – a járatok számának csökkenése ellenére – 3,3 százalékkal emelkedett 2012-ben.

A Lufthansa Csoport 524 millió eurós üzemi eredménye 296 millió euróval maradt el az előző évitől. A nettó eredmény ugyanakkor több mint 1 milliárd euróval, 990 millió euróra nőtt. A részvényegységre jutó nyereség 2,16 euróra javult. Az Amadeus IT Holding S.A.-ban birtokolt részvények 623 millió euró bevételt generáló értékesítése rendkívül pozitívan befolyásolta az időszak nettó eredményét. Emellett az előző év eredményét rontotta az azóta eladott British Midland Ltd. 285 millió euró vesztesége.

A Lufthansa beruházási költségei 2,4 milliárd eurónak feleltek meg a vizsgált időszakban. Ebből 2 milliárd eurót a flotta modernizálására fordítottak. Az üzemi tevékenységből származó cash flow 2,8 milliárd eurót, a szabad készpénzállomány (az üzemi tevékenységből származó cash flow nettó beruházásokkal csökkentett értéke) pedig 1,4 milliárd eurót tett ki. A Csoport adósságállományának nettó értéke 2 milliárd euró, tőkeerősségi mutatója pedig 29,2% volt az év végén.

Forrás:

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.