Kerékpárosbarát fejlesztések Budapesten

A fővárosba tervezett bubi közbringarendszer sikerének egyik alapvető feltétele, hogy a városban és környékén jobban és könnyebben lehessen kerékpározni. Kerékpársávok, kerékpáros nyomok, egyirányú utcák kétirányú kerékpáros közlekedéssel, csomópontok felülvizsgálata — csak néhány példa a tervezett intézkedésekből, amelyeknek jó része a bubi 2013 közepére tervezett üzembe helyezéséig megvalósul – hangsúlyozza a Budapesti Közlekedési Központ.

A fővárosba tervezett bubi közbringarendszer sikerének egyik alapvető feltétele, hogy a városban és környékén jobban és könnyebben lehessen kerékpározni. Kerékpársávok, kerékpáros nyomok, egyirányú utcák kétirányú kerékpáros közlekedéssel, csomópontok felülvizsgálata — csak néhány példa a tervezett intézkedésekből, amelyeknek jó része a bubi 2013 közepére tervezett üzembe helyezéséig megvalósul – hangsúlyozza a Budapesti Közlekedési Központ.

A belváros kerékpárosbarát fejlesztésének célja, hogy a bubi működési területén belül mindenhol könnyen lehessen kerékpározni. Korszerű kerékpáros létesítmény ma is található a belvárosban, többek között a kiskörúti és az Alkotmány utcai kerékpársáv, és hamarosan az Andrássy út is ezek közé fog tartozni, a belvárosi mellékutcák jelentős részén pedig jól lehet kerékpározni, különösen a közelmúltban kialakított csillapított forgalmú utcákban. Ma még azonban ezek az utcák nem alkotnak összefüggő hálózatot, megoldatlan a kerékpározás a belvárosi főutak és Duna-hidak többségén, sok csomópontban kevés a kanyarodási lehetőség. A korábbi kerékpáros fejlesztések csak egy-egy útra, útvonalra szóltak, míg a most induló fejlesztés úthálózatban gondolkozik és egy összefüggő terület egészén rendezi a kerékpáros közlekedést.
A program célja tehát a főutakon és hidakon a kerékpározás feltételeinek javítása; a buszsávok megnyitása a kerékpárosok számára (ahol lehetséges); csomópontok forgalmi rendjének módosítása, előretolt kerékpáros felállóhelyek létesítése, jelzőlámpák és járműosztályozók módosítása; újabb kerékpárparkolók kialakítása a saját kerékpárral közlekedők számára; forgalomcsillapítás; egyirányú utcák megnyitása a kétirányú kerékpárforgalom számára, valamint az akadályok felszámolása.
Idén megkezdődött a tervezés és a kerületekkel történő egyeztetés, ennek részeként elkészült az alapelveket és az egyes utcákban javasolt beavatkozásokat tartalmazó, a további tervezés és egyeztetések alapjául szolgáló egyeztetési dokumentum, amelyet a BKK megküldött minden érintettnek.
Az első megvalósuló beavatkozás, amellyel a budapestiek találkozhatnak, az Andrássy út belső, Bajcsy-Zsilinszky út és Oktogon szakaszának átalakítása, amelynek köszönhetően az Andrássy út, a belvárosban haladó sugárirányú főutak közül elsőként, korszerű kerékpársávot kap, nem sokkal később az Oktogon és a Városliget közötti szakasz átalakítására is sor kerül.

bubi-pontok
Hamarosan Budapesten is megjelennek az európai nagyvárosokból ismert közbringák. Ezeket  egységes arculatú, jól felismerhető tárolókból lehet majd elvinni, majd használat után bármelyik másik tárolóban leadni. A budapesti rendszer neve bubi lesz, és 2013 derekán indulhat. A bubi nem egy kerékpárkölcsönző, hanem a közösségi közlekedés egy új formája, amely egyesíti az egyéni közlekedés szabadságát a kötött pályás közlekedés megbízhatóságával. Első ütemben körülbelül 1000 kerékpár lesz 74 biciklitárolóban. A pesti oldalon a Nagykörúton és a Városligeten belül, Budán pedig a Vízivárosban, valamint a dél-budai egyetemi negyedben és a Margitszigeten
A bubi állomásainak közzétett listáját a BKK véglegesítette. A projekt felülvizsgálata nyomán állomás kerül többek között a Széna térre, a Nyugati és a Keleti pályaudvarhoz és a Batthyány térre, összhangban azzal a célkitűzéssel, hogy a Budapest környékéről vonattal, HÉV-vel, helyközi busszal bejárók is igénybe vehessék városon belüli utazásukhoz a kerékpárt.
További információ: http://bkk.hu/fejleszteseink/bubi-kerekparos-kozossegi-kozlekedesi-rendszer/

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.