Foglalási díjat vezet be az Air France–KLM

A GDS-eken keresztül beérkezett foglalásokra vezet be jövő évtől fix díjat az Air France-KLM. Ezzel követik a Lufthansa, illetve a British Airways – Iberia gyakorlatát.

Az Air France–KLM csoport november elején jelentette be, hogy jövő áprilistól díjat vet ki a GDS-eken keresztül beérkező foglalásokra. A díj mértéke útszakaszonként 11 euró, illetve a legegyszerűbb menettérti jegyekre 22 euró.

A Travel Weekly néhány napja megjelent cikkében arról ír, hogy a csoport vezetői a múlt héten kiálltak a foglalási díj bevezetése mellett, miközben elismerték, hogy jegyeik kétharmadát utazási irodák értékesítik. Jean-Marc Janaillac vezérigazgató elmondta, kénytelenek voltak a díj bevezetéséről dönteni annak érdekében, hogy vezető versenytársaikkal szemben megtartsák pozíciójukat és ne kerüljenek nehéz helyzetbe.

A döntést közvetlenül azután hozták meg, hogy az IAG holding november elején bejelentette: 9,50, illetve 19 eurós díjat vet ki a British Airways és az Iberia GDS-en keresztül érkező foglalásaira. A Lufthansa pedig már 2015 szeptembere óta 16 eurós foglalási díjat alkalmaz a Lufthansa-, Swiss- és Austrian Airlines-járatoknál.

Janaillac egy szakmai rendezvényen azt is elmondta, hogy fel kellett mondaniuk a GDS-szerződéseket annak érdekében, hogy használni tudják a IATA által kidolgozott NDC-szabványt, amely közvetlen online összeköttetést tesz lehetővé a légi fuvarozók foglalási rendszerével.

A fuvarozók úgy érvelnek, hogy mindez az ügynökök dolgát könnyíti meg, ugyanakkor a British Airways és a Lufthansa is elismeri, hogy az NDC-szabványon alapuló technológia lehetőségei korlátozottak, a GDS-ek pedig azt állítják, hogy az ő technológiájuk az összes, a légitársaságok által más technológiai beszállítókkal kifejlesztett megoldást felülmúlja.

Janaillac a foglalási díj költségeinek kapcsán szemrehányást tett a GDS-eknek, arra panaszkodva, hogy a GDS-ek megtorló intézkedései (a szerződést felmondó légitársasággal szemben) komolyan megnövelik a költségeket, amit ők a díjjal kompenzálnak.

Szerinte a vezető GDS-ek – az Amadeus, a Travelport és a Sabre – hosszú időn keresztül magasabb profitot értek el, mint a légitársaságok, miközben nem fejlesztették megfelelően a technológiájukat. A vezérigazgató szerint a GDS-ek öt éven keresztül tudták, mire készül a IATA, tehát ők is felkészülhettek volna.

A L’Echo Touristique francia turisztikai szaklap szerint ugyanakkor Janaillac az utazási ügynököknek azt mondta, hogy az Air France–KLM megérti a nehézségeiket, és meg fogja tenni a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy az átállás a lehető leggördülékenyebb legyen, és nem fogják büntetni az ügynököket.

A szaklap szerint az Air France elnöke, Jean-Pierre Mas is megerősítette, hogy a légitársaság jegyeinek kétharmadát még mindig a GDS-eket használó utazási ügynökségek adják el.

Forrás: turizmus.com

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.