Felfüggesztették a kínai szuperjumbo repülését

Tizenkét nappal az Airbus A380-as szuperjumbo kínai debütálását követően „műszaki hiba” miatt felfüggesztették az üzemeltetését – jelentette be szombaton a China Shouthern légitársaság.
A vállalat legfrissebb beszerzésének és nagy büszkeségének szombaton Pekingből Sanghajba kellett volna repülnie, de a hivatalos közlemény szerint erre – a meghibásodás miatt – nem kerülhetett sor. Az utasokat egy A330-as típusú gép vitte a célállomásra.
Tizenkét nappal az Airbus A380-as szuperjumbo kínai debütálását követően „műszaki hiba” miatt felfüggesztették az üzemeltetését – jelentette be szombaton a China Shouthern légitársaság.
A vállalat legfrissebb beszerzésének és nagy büszkeségének szombaton Pekingből Sanghajba kellett volna repülnie, de a hivatalos közlemény szerint erre – a meghibásodás miatt – nem kerülhetett sor. Az utasokat egy A330-as típusú gép vitte a célállomásra.

A probléma kiküszöböléséhez külföldről kell anyagot a helyszínre szállítani – magyaráz a China Southern, amely részletesebben nem tér ki a hiba jellegére, de – megállapítva, hogy a vállalat számára az utasok biztonsága az elsődleges – bocsánatot kér az utasoknak okozott kellemetlenségért. Az órásgép október 15-én landolt először Pekingben, s első menetrend szerinti járatait a főváros és Kuangcsou (Guangzhou) között két nappal később kezdte meg. A gép október 27. és 29. között a Peking-Sanghaj vonalon közlekedett volna, s ezt követően tervezték „bevetését” a nemzetközi járatokon.
A China Southern az első kínai és a világon a hetedik légitársaság, amely a leggazdaságosabbnak tartott A380-asból vásárolt. Az öt megrendelt gépből eddig egy érkezett meg, a másodikat decemberre várják, míg a többi hármat 2012-ben szállítják. A már használatba vett gépen 506 utas kaphat helyet, köztük 8 első osztályú, luxus kategóriás ülő, illetve fekvő helyen. Az üzleti osztályon utazóknak ugyancsak 70, ággyá alakítható ülés áll a rendelkezésére.
Szakemberek szerint a kínai belföldi légiutas-forgalom 2014-ig évente mintegy 14 százalékkal fog bővülni, ami azt jelenti, hogy három év múlva az országban 379 millió ember utazik majd repülőn. Ezzel Kína az Egyesült Államok után a világ második legnagyobb légiutas-forgalmat bonyolító országa lesz. 2015-ig 2000 új géppel kívánják megnövelni a jelenlegi flottát.

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.