Az Air France sztrájk ellenére szárnyalt a Transavia

Az Air France – KLM szeptemberi utasforgalmán éreztette hatását a Társaság pilótáinak kéthetes sztrájkja, a Transavia azonban eközben folyamatosan fejlődést mutatott. A téli szezon menetrendjét a sztrájk hatásainak megfelelően újraszervezték.

Szeptemberben összesen 5,7 millió utas választotta az Air France-KLM Társaságot, ami 16,3 százalékos csökkenést jelent, ebből kifolyólag az összbevétel és a felkínált kapacitás hányadosa (RASK) is csökkent a 2013-as évi szeptemberi adatokhoz képest. A Transavia mutatói azonban jelentősen javultak: 1,1 millió utas választotta a légitársaságot szeptemberben, ami 10,2 százalékos növekedést jelent. A felgyorsult fejlődés következményeként a Transavia franciaországi kapacitása 21,4 százalékkal emelkedett.

A pilótasztrájk hatásait a harmadik negyedév üzleti eredményeire jelenleg 350 és 320 millió euró közé becsülik a légitársaságnál. A becslések szerint az AF-KLM fokozatosan csökkenti a sztrájk során felmerült késéseket, ugyanakkor kidolgoztak egy stratégiai fejlesztési tervet a 2014-2015-ös téli szezonra (2014. október 26-tól 2015. március 28-ig terjedő időszak); az ülőhely-kapacitás (ASK) várhatóan 0,7 százalékkal fog növekedni, amely +0,1 százalékot jelent majd az utasforgalomra nézve (Air France, Hop és KLM) és +13,3 százalékot a Transaviára vonatkozóan.

A hosszútávú kapacitás nagyjából stabil marad (+0,3 százalék), de nagyon célzottan fejlesztik majd, amelynek része lesz az idén nyáron, a GOL légitársasággal együttműködésben elindított Párizs-Brazíliaváros járat és további Amszterdam-Atlanta járatok is, valamint A380-as típusok üzembe helyezése az abidjani vonalon, és a tokiói Haneda repülőtér további fejlesztése.

A párizsi CDG-ről és az amszterdami Schiphol repülőtérről induló rövid-és középtávú járatok kapacitása enyhén növekszik majd (+3,1 százalék), köszönhetően az amszterdami hálózat növelésének, akárcsak a nyár folyamán. További fejlemény még a nyáron Amszterdamból indított Torino, Bilbao és Zágráb desztinációk, valamint a párizsi Stavenger járat fejlesztése a téli időszak alatt. Eközben viszont Amszterdamból már Bergen, Billund, Moszkva és Bordeaux városába is indítanak majd járatokat.

Az Air France – KLM folyamatosan bővíti flottáját: 2014 végére 22 B747-sel és 1 B777-sel bővül a KLM flottája, és 5 B777-es csatlakozik az Air France parkjához.

Összességében a sztrájk után az Air France felkészülten várja minden utasát, és erről a dolgozók egy videót is készítettek:

Forrás:

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.