Átalakulnak az utazási szokások – népszerűbb lehet az autóbérlés

2016-ban előtérbe kerülnek a személyre szabott utazások. Az elmúlt két évben az európaiak 41%-a választott inkább egyéni utazást, és mindössze 36% csoportos üdülést, korábban a szervezett utak voltak a népszerűbbek – derül ki német turisztikai szakértők és az Avis által végzett felmérésből.

Az Avis saját tapasztalatai is alátámasztják ezt a tendenciát: az egyéni utak felé terelődött utazási szokások következtében az autókölcsönzés egyre hangsúlyosabb szerephez jut.

„A turisztikai iparág talán az egyik legnagyobb változással találta szembe magát a 1990-es évek óta, ami a nyaralási foglalásokat illeti. Az emberek egyre több kalandot, izgalmat és nagyobb szabadságot keresnek utazásaik során, így a szervezett üdülési csomagok egyre kevésbé vonzóak számukra” – hívja fel a figyelmet Haraszti Géza, az Avis Autókölcsönző ügyvezetője.  Kiemeli: míg korábban a bérautókat jellemzően a reptér és a szállás közötti transzfer-utakra kérték az ügyfelek, mára a kölcsönautó a nyaralás egy kiemelten fontos tényezőjévé lépett elő. Ezáltal ugyanis garantált a szabadság alatti függetlenség és adott a lehetőség a saját utak felfedezésére, valamint élményvezetésre. „Az élményautózás nem új fogalom a szakma számára. Az Avis szakemberei tavaly a különböző nemzetközi autóipari fórumok, klubok véleményei, valamint a médiában korábban megjelent információk során 25 olyan utat azonosítottak, melyek mind vezetéstechnikai, mind pedig környezeti szempontból a világ legjobb vezetési élményét kínálják. A képzeltbeli dobogó első helyén az észak-portugáliai Pinhão-ba vezető N-222 Peso da Régua végzett” – emeli ki Haraszti Géza.

Az Avis tapasztalati szerint a Top 5 európai célpont az európai turisták számára nem sokat változott, még mindig Spanyolország, Olaszország, Anglia, Franciaország és Görögország a sláger célpont. Az utóbbi időben azonban megnőtt az érdeklődés Lengyelország, a skandináv országok és Európán kívül Dél-Afrika iránt is.

A megváltozott igényekhez kell igazodniuk a jövőben a kölcsönzőknek is, hogy minél könnyebb és egyszerűbb legyen az autók átvétele, leadása, a foglalás menete. Szélesíteni kell a szolgáltatások körét, ki kell aknázni az online felületek és a mobil alkalmazások lehetőségeit, valamint újfajta kedvezmények bevezetése is várható – véli a szakember. Tapasztalat, hogy az utazások során az ügyfelek egyre inkább igénylik az internethez való kapcsolódás lehetőségét, hogy szinte azonnal megoszthassák tapasztalataikat, élményeiket, fényképeiket. A Facebook egyik legutóbbi statisztikája szerint az utazások a hozzászólások és posztok egyik legnépszerűbb témái. A felhasználók legalább kétszer fellépnek közösségi profiljukra a nyaralás ideje alatt – összegez az ügyvezető.

 

Forrás: Business Traveller Hungary

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.