A380-assal bővült a Malaysia flottája

A Malaysia Airlines (MAS) Toulouse-ban átvette első A380-asát, s ezzel a nyolcadik légitársaság lett a világon, amely a flottájába állítja a világ legnagyobb és leggazdaságosabb utasszállító repülőgépét. A légitársaság hat ilyen gépre adott le fix megrendelést, amelyek három utasosztályon 494 utast szállíthatnak. A gép július elsején áll munkába Kuala Lumpurban.

A Malaysia Airlines (MAS) Toulouse-ban átvette első A380-asát, s ezzel a nyolcadik légitársaság lett a világon, amely a flottájába állítja a világ legnagyobb és leggazdaságosabb utasszállító repülőgépét. A légitársaság hat ilyen gépre adott le fix megrendelést, amelyek három utasosztályon 494 utast szállíthatnak. A gép július elsején áll munkába Kuala Lumpurban.

A gépeket a Rolls-Royce Trent 900-as hajtóműveivel szerelik fel. Az első és a turista osztályon minden szék hálóhellyé (ággyá) alakítható, a turista osztályon pedig minden korábbinál szélesebb ülések várják az utasokat. Mindhárom osztályon egyéni szórakoztatórendszer és annak képernyője, valamint USB-port és szatellit-telefon várja az utasokat.
Az A380-as 2007-ers forgalomba állítása óta minden várakozást felülmúlt: több utast szállított és nagyobb távolságra, mint arra számítottak és a tervezettnél jóval több károsanyag-kibocsátást lehetett elkerülni a gép használatával. Az A380-as minden korábbi géptípusnál népszerűbb lett az utasok körében is, elsősorban tágas belső tereinek és halk működésének köszönhetően. Tekintve, hogy az A380-asok telítettsége jobb minden más típusénál, a légitársaságok is nagyszerűen profitálnak forgalomba állításából.
A 15 300 kilométeres hatósugarú A380-as, amely háromosztályos elrendezésben akár 525 utast is szállíthat, Kuala Lumpurból indulva akár teljes terheléssel is képes közbülső leszállás nélkül bármelyik európai nagyvárosba elrepülni, s egy közbülső leszállással az Egyesült Államok valamennyi városát is elérheti.

Ez is érdekelheti

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.