Tech

Összefogás a Google ellen

 |  2010. november 15. hétfő 16:52

Az online utazási szektor legnagyobb nevei szövetségbe tömörültek, hogy együttesen vegyék fel a harcot a tervezett Google Travel ellen.

Az online utazási szektor legnagyobb nevei szövetségbe tömörültek, hogy együttesen vegyék fel a harcot a tervezett Google Travel ellen.

 

A Google jelenleg a piacfelügyeleti szervek jóváhagyására vár, hogy 700 millió dollár ellenében felvásárolja a légiforgalom elemző szoftverekben utazó ITA vállalatot. Amennyiben létrejön az üzlet, úgy a Google egyrészt az online utazási piac domináns szereplőjévé léphet elő, továbbá korlátozhatja az ITA szoftvereit használó online járatkereső oldalak hozzáférését. Bár az utóbbiról szóló híreszteléseket a Google folyamatosan tagadja, mivel az ilyen oldalak túlnyomórésze mögött az ITA fejlesztései dolgoznak, így érthető ha nem szívesen vállalják a kockázatot. A most létrejött, beszédes nevű Fairs Search szövetség tagjai között találhatjuk az Expedia-t a Kayak-ot, és a Travelocity-t birtokló Sabre Holdings-ot is.

 

A Google hivatalos álláspontja szerint a keresőóriást mint mindig, most is mindössze a keresés egyszerűsítése motiválja, azaz ha például a felhasználó a "London-New York járat" kifejezésre keresne rá, úgy az eredmények közt konkrét információkat találna árral és időponttal együtt. Ez valamelyest rímel bizonyos frusztrált felhasználói csoportok a jelenlegi kaotikus rendszerrel szembeni kritikáira. Legnevesebb szószólójuk, Arthur Frommer állítása szerint talán még szimpatizálna is a most összefogókkal, ha a járatkereső üzletág rendesen tenné a dolgát, a jelenlegi helyzet azonban elviselhetetlen.

 

A szerveződés bár komolynak szánták, némileg nehezen vehető annak, több szempontból is. Egyfelől a Fair Search alapító Travelocity, illetve az Expedia sem használja az ITA szoftvereit. Másrészt legutóbbi kampányfilmjükben egy Bob névre hallgató pálcikaember történetén keresztül előbb a személyes adatokat gyűjtő óriásvállalatok és oldalak elleni harcra szólítja fel a felhasználót, majd a végén - mindennemű iróniát mellőzve - megkéri, hogy Like-olja a videót a Facebook-on.

 

A videót itt tekintheti meg.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Szavazatok száma: 126
Aktuális szám 2017/2

A Business Traveller Hungary nyári számának tartalmából

Business Traveller Hungary hírlevél