Hírek

Üzleti utak: megszorítások helyett hatékonyság

 |  Forrás: Business Traveller Hungary  |   2017. május 9. kedd 14:06
Bár a hazai vállalkozások is spórolni szeretnének az üzleti utakon, kevesebben használnak internetes foglalási oldalakat, de szívesen működ(né)nek együtt utazási irodákkal - derül ki az Amadeus legújabb, közép-és kelet európai cégek utazási szokásait vizsgáló felméréséből.

Az Amadeus 2016 második felében kis- és középvállalatok utazási trendjeinek alakulását vizsgálta Csehországban, Lengyelországban, Lettországban, Litvániában, Romániában és Magyarországon. A mintában 1002, több mint 50 alkalmazottat foglalkoztató és üzleti utazásra évente legalább 50 ezer eurót fordító vagy legalább 250 üzleti utat szervező cég szerepelt.

Az eredmények szerint a döntéshozók 40%-a változtatni kíván céges utazásai menedzselésén – leginkább a formalitások csökkentésével, felhasználóbarátabb megoldásokkal. Szerencsére a költségvetési megszorítások ritkán érintik ezen utakat, ha mégis, akkor sem az egyes utazásokra eső kiadások csökkentése, hanem sokkal inkább a távollétek számának mérséklése a jellemző.

A magyar vállalkozások több mint fele hajlandó új megoldásokat alkalmazni üzleti útjai szervezéséhez, és több mint 70%-uk mindezt legszívesebben utazási irodára bízná, amennyiben átláthatóbb ajánlatokat, cégre szabott megoldásokat kapnak.

Az átgondolt üzleti utazási politika pedig kifizetődő: a céges irányelvek bevezetése, az informatikai megoldások használata komoly hatékonyság- és elégedettség-növelő tényező.

 

A kutatás főbb megállapításai számokban:

  • A hazai vállalkozások kétharmada már alkalmaz üzleti utakra vonatkozó irányelveket, ebből a szempontból a magyarországi gyakorlat nem különbözik lényegesen a többi vizsgált közép- és kelet-európai országétól.
  • A magyarországi cégek körében a legkedveltebb fizetési mód az átutalás (69%). Másik gyakorta alkalmazott megoldás a vállalati hitelkártya (43%). Magyarországon a vállalkozások egyötöde az előre fizetést választja (21%) vagy él az utazási irodák által intézett fizetés lehetőségével (19%). Ez utóbbi fizetési mód Magyarországon népszerűbb, mint más közép- és kelet-európai országokban. Ugyanakkor a magyar cégek ritkábban használnak magánjellegű készpénzt ilyen kifizetésekre.
  • Hazánkban a vállalkozások több mint fele (52%) alkalmaz informatikai megoldásokat az üzleti utak szervezéséhez és elszámolásához. Ez a gyakorlat elterjedtebb Magyarországon, mint más közép- és kelet-európai országokban.
  • Minden ötödik magyarországi cég megtakarításokat tervez az üzleti utak vonatkozásában. Tízből hét magyar cég képviselője nyilatkozik úgy, hogy ilyen tervük nincs.
  • Magyarországon a cégek többsége (60%) nem számít arra, hogy az üzleti utak szervezésének jelenlegi módja megváltozhat. Azonban az ilyen jellegű változások a vállalkozások kétötöde számára kívánatosak lennének.
  • A magyarországi vállalatok 71%-a, és átlagosan a vizsgált közép- és kelet-európai országok vállalkozásainak több mint fele hajlandó lenne együttműködni egy külső, üzleti utazások szervezésére szakosodott szolgáltatóval, ha ez kézzelfogható előnyökkel járna számukra.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Szavazatok száma: 18
Aktuális szám 2017/2

A Business Traveller Hungary nyári számának tartalmából

Business Traveller Hungary hírlevél