Hírek

Tízből kilencen ajánlanák Magyarországot

 |  Forrás: Business Traveller Hungary  |   2017. június 30. péntek 12:57
A PayPal és a GfK regionális utazási szokásokat vizsgáló kutatása szerint Közép- és Kelet-Európa egyre népszerűbb célpont a régiós turisták körében, elsősorban a kedvező árszínvonalnak és a természeti, kulturális látnivalóknak köszönhetően.

A kutatás szerint mi magyarok magasra értékeljük országunk turisztikai vonzerejét: a válaszadók 92%-a ajánlaná külföldieknek Magyarország meglátogatását, és csupán 4 százalék szerint nem érdemes ide utazni. A megkérdezettek szerint a két legérdekesebb látnivaló Magyarországon Budapest (42%) és a Balaton (41%). Más régiós országokkal összehasonlítva a csehek és a lengyelek ugyancsak 92%-a szerint érdemes országukba látogatni, míg a legmagabiztosabbak a görögök, akik 99%-ban ajánlanák Görögországot.

 

Mik a magyar turisták legfontosabb szempontjai?

A kutatás szerint a magyarok által leggyakrabban látogatottabb országok a térségben Horvátország, Szlovákia, és Románia. Azoknak a magyar turistáknak, akik az elmúlt három évben legalább egy alkalommal jártak valamely közép-kelet-európai országban 47%-a utazott Horvátországba, 45% járt Szlovákiában és 34% Romániában.

A célállomás kiválasztása elsősorban az utazás jellegétől függ. Az elmúlt három évben a magyarok 80%-a pihenés céljával látogatott valamely közép-kelet-európai országba, 38% utazott kifejezetten kulturális motivációval, 14% családtagokat, vagy barátokat látogatott meg, 13% valamilyen eseményen vett részt. Vásárolni 11% látogatott valamely régiós országba, és a válaszadók 9%-a járt üzleti úton.

A régió országaiba utazók döntésüket első helyen a kedvező árakkal (86%) és az idilli környezettel (78%) indokolták. Az úticél kiválasztásánál további fontos tényező a barátok online véleménye (66% tartja fontosnak), egyéb internetes oldalon található értékelések (65% tartja fontosnak) és a rendelkezésre álló fizetési lehetőségek (65% tartja fontosnak).

 

 

Autóval utazunk és egyre népszerűbb az online fizetés

Az internet egyértelműen a turisták egyik legfontosabb információforrása: a magyarok 63%-a az utazás megszervezésekor először a barátok véleményét és az online értékeléseket nézi meg, de 46% keresőmotorokat is használ az így összegyűjtött információ ellenőrzéséhez. Ugyanakkor a közösségi média egyre jelentősebb szerephez jut ezen a területen is. A magyarok 26%-a használja a közösségi odalakat, hogy szálláshelyekről, turisztikai látnivalókról, adminisztratív természetű kérdésekről, élelmiszerekről gyűjtsön információt. A válaszadók mindössze 21%-a támaszkodik offline forrásokból származó információkra.

A legkedveltebb közlekedési eszköz továbbra is az autó, amelyet a magyar utazók 70%-a választ közép- és kelet-európai országokba történő utazáshoz, repülővel 23%, busszal 25% utazik. Szálláshelyek tekintetében a magyarok 50%-a szállodában, 27% apartmanban vagy bérelt házban, 18% pedig a barátoknál történő elhelyezést részesíti előnyben. A magyar turisták 15%-a választja a kempinget utazása során.

A kiadások többségét jelenleg készpénzzel (78%), vagy bankkártyával (32%) fedezzük, de az online fizetési megoldások is egyre népszerűbbek, a válaszadók csak 42%-a részesíti előnyben az offline fizetési formákat az online lehetőségekkel szemben. A kutatásból ugyancsak kiderül, hogy a magyar turisták 77%-a biztonsági, 57% pedig kényelmi szempontok alapján választ fizetőeszközt.

A kutatásban megkérdezett magyarok 26%-a használta a PayPal-t az utolsó nyaralása során valamilyen kiadásának fedezésére. A fizetési platform különösen népszerű 24-35 éves korosztály körében, akiknél ez az arány még magasabb (31%).

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Szavazatok száma: 6
Aktuális szám 2017/2

A Business Traveller Hungary nyári számának tartalmából

Business Traveller Hungary hírlevél