Hírek

Magyarország rád vár!

 |  Forrás: Business Traveller Hungary  |   2017. június 22. csütörtök 15:55
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) több hónapos belföldi, integrált, szemléletformáló kommunikációs kampányt indított, hogy hazai úti célok, kulturális és természeti értékek bemutatásával belföldi utazásra ösztönözze honfitársainkat.

A kampánytól a hazai úti célok iránti érdeklődés erősödését, valamint az utazás időtartama és a belföldi vendégéjszakák növekedését várják.

A turizmus 2016-ban és 2017 első negyedévében is rekordteljesítményt mutatott, Magyarországot egyre többen – kül- és belföldiek – választják úti célként. A KSH 2016-os adatai szerint a belföldi vendégek száma (5 815 451 fő) több mint 6 százalékkal, a belföldi vendégéjszakák száma (13 827 408 éjszaka) 7 százalékkal emelkedett az előző évhez képest. A vendégek a szálláshelyeken ugyanakkor átlagosan csak 2,4 (+0,7%) vendégéjszakát töltöttek el tavaly.

Az MTÜ ezért a magyar háztartások utazási szokásait vizsgáló, tavasszal végzett saját kutatásában arra is kereste a választ, hogy a megkérdezettek miért lennének hajlandóak hosszabb időre tervezni belföldi utazásaikat? A felmérésből kiderült, hogy a családok a jobb minőségű, de elérhető árú szolgáltatásért, a kevésbé ismert, de érdekes helyszínek megismeréséért tovább is maradnának egy-egy helyszínen, de a döntés befolyásolja még a közelben zajló fesztivál, kulturális esemény, esetleg tematikus út, látnivaló is.

Többek között ennek az utazási döntésnek a meghozatalában segít az ügynökség június közepén indult országos kampánya, amely hazai, kevésbé ismert kulturális, épített és természeti értékekre fókuszál, arra inspirálva az utazókat, hogy minél többen, minél több időt (lehetőleg egy nappal többet) töltsenek el belföldön az adott helyen. Erre utal a kampányán szlogenje is: Magyarország rád vár!

Az augusztus 31-ig tartó több hónapos kampány klasszikus médiaeszközöket foglal magában, ugyanakkor az MTÜ minden eddiginél hangsúlyosabb szerepet szán a digitális kommunikációnak: külön kampányweboldalt indít és üzemeltet „fedezdfel.itthon.hu” címmel, valamint közösségi média aktivitásokat is tervez.

Az Ügynökség a legnagyobb nyári nagy fesztiválokra is készül, a soproni Telekom VOLT Fesztiválon, a zamárdi Balaton Soundon vagy a budapesti Sziget Fesztiválon mobiltelefonon is könnyen elérhető bemutatókkal, 360 fokos interaktív túrákkal és egyéb digitális, például VR (virtuális valóság) megoldásokkal hívják fel a látogatók figyelmét a környékbeli attrakciókra, de tervezik ismert „véleményvezérek” bevonását is a kampányba.

„A turizmus versenyképességének növekedése nem várható pusztán a külföldi turistáktól, a belföldi utazások során eltöltött vendégéjszakák számát is növelni kell. Ez csak úgy érhető el, ha megfelelő attrakciókkal és élménykínálattal ki lehet csalogatni a vendégeket a megszokott üdüléseikből és ajánlani lehet nekik akár helyi vonzerőket, akár családbarát programokat vagy egyéb turisztikai szolgáltatásokat is. A kampány célja, hogy mind több utazót győzzünk meg arról, hogy nemcsak Ausztriába, Horvátországba vagy az Égei-tenger partjára érdemes elutazni” – fogalmazott Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.

A kampány három érték – a Fertő tavi cölöpházak, a Balaton-felvidéki Hegyestű és az egerszalóki sódomb – megjelenítésével indult, amelyeket további inspirációt adó attrakciók követnek majd. A nyári kampány fókuszában a Balaton áll majd, de az Ügynökség az ország más részeiben található értékek megjelenítését is tervezi a fedezdfel.itthon.hu weboldalon.

 

Fertő tavi cölöpházak

A Fertő egyik kiemelkedő jellegzetessége az úgynevezett cölöpház-sor, ami a környék vitorláséletének is a központja. A cölöpházakhoz – amelyek közül sokat ki is lehet bérelni – egy összekötő móló visz el, többségükhöz saját fürdőlejáró, csónak- vagy vitorlás kikötőhely is tartozik.

 

Balaton-felvidéki Hegyestű bazalthegy

A Káli-medencében található, nagyjából 8 millió évvel ezelőtti vulkán maradványának északi oldalát a bányászat során gyakorlatilag teljesen lefejtették, feltárva belsejét, ami ritka látványosság. Az egykori kőbánya területén ma már geológiai bemutatóhely működik, ahol földtörténeti érdekességekkel, kőzetmintákkal ismerkedhetünk, a hegy tetején található kilátópontról a Balatonban és a Káli-medence panorámájában gyönyörködhetünk.

Egerszalóki sódomb

Az Egertől 6 kilométerre található egyedülálló geológiai képződményt több ezer év alatt alakította ki a 410 méteres mélységből feltörő 65-68 Celsius fokos hévíz. A lecsorgó vízből kicsapódó maradványanyag mára egy 1200 négyzetméteres, fantasztikus látványosságot hozott létre, amelynek kevés párja akad világszerte.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Szavazatok száma: 8
Aktuális szám 2017/2

A Business Traveller Hungary nyári számának tartalmából

Business Traveller Hungary hírlevél