Hírek

Fedélzeti net: kényelem és többletbevétel

 |  Forrás: Business Traveller Hungary  |   2017. július 20. csütörtök 09:43
Bevételeik mellett hatékonyságukat is növelhetik azok a légitársaságok, amelyek utasaik számára a repülőutak alatt is biztosítják az internet-hozzáférést - derült ki a Roland Berger legfrissebb tanulmányából.

A húsz nemzetközi légitársaság adatait vizsgáló felmérésből azt is megtudhattuk, hogy manapság az utasoknál járatválasztáskor a legfontosabb szempontok között szerepel az internetkapcsolat, mi több, az utasok kétharmada szívesen költene többet a repülőjegyre, ha cserébe utazási ideje alatt végig lenne web hozzáférése. Az internetkapcsolat utasonként kicsivel több mint ezer forinttal (4 euró) növelhetné a légitársaságok bevételeit, ám a megfelelően működő szolgáltatás kifejlesztéséhez a társaságoknak együtt kell működniük a lehetőséget kiépítő technológiai cégekkel.

A légitársaságok technikailag már most képesek hozzáférést biztosítani a világhálóhoz, de a jövőben a fedélzeten használható web újabb értékesítési csatornát jelenthet, amelyen keresztül az utasok vásárolhatnak, kényelmi szolgáltatásokat érhetnek el vagy beválthatják törzsutas pontjaikat. Mindent összevetve, a légitársaságok utasonként nagyjából 1,2 euró (kb. 370 forint) többletbevételre tehetnek szert rövid távú útjaik során, míg a hosszabb utazások során ez az összeg elérheti a 3,6 eurós (kb. 1200 forint) fejenkénti nagyságrendet is. A társaságok többletbevétele nemcsak a wifi-szolgáltatásból származhat, hanem a fedélzeti net segítségével eljuttatott célzott vásárlási ajánlatokból és az internetes kapcsolat által létrejövő újabb szponzorációs együttműködésekből is. Ez derült ki a Roland Berger legfrissebb Spread your wings című tanulmányából, mely a repülés közbeni netkapcsolat üzleti lehetőségeit vizsgálta.

 

Az utazás alatti internet-kapcsolat a meghatározó tényező

A húsz nemzetközi légitársaságot érintő friss kutatás megvizsgálta azokat a kritériumokat, amelyek alapján az utasok egy-egy járat mellett döntenek. Míg régebben az utasok járatválasztását olyan tényezők befolyásolták leginkább mint a jegyár, a menetrend, a légitársaság márkája vagy az egyéb extra szolgáltatások, addig manapság az utazás alatti web-hozzáférés az első három szempont között szerepel a repülőjegy vásárlásánál.

Egy 2016-os Inmarsat kutatás azt mutatta ki, hogy az utasok a fedélzeti internet elérhetőséget (54%) preferálnák az étkezéssel (19%) vagy az egyéb szórakozási lehetőségekkel (16%) szemben.

 

A technológiai partnerek a siker kulcsai

Ahhoz, hogy a repülés közbeni internet elérést versenyelőnyként használhassák, a légitársaságoknak minél előbb ki kell dolgozniuk az erre vonatkozó ajánlatokat.

Ha a légitársaságok ki szeretnék használni a fedélzeti internet-elérésben rejlő teljes potenciált, ahhoz olyan digitális partnert kell találniuk, aki nem csak innovatív technológiát ad számukra, hanem be is vonja őket olyan újítások kidolgozásába, melyekkel jelentősen csökkenthetik a költségeiket. Az elektronikus repülőtáskák például valós idejű időjárás- és forgalmi jelentést adnak a repülés ideje alatt, miközben javaslatot tesznek a pilótáknak arra, hogy azok a változó körülményekhez igazodva újratervezzék a repülési útvonalat és a sebességet. A repülőgép-állapotfigyelő-rendszerek adatszolgáltatásai mentén pedig elkerülhetők az igen költséges leállások.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Szavazatok száma: 5
Aktuális szám 2017/2

A Business Traveller Hungary nyári számának tartalmából

Business Traveller Hungary hírlevél