Hírek

Ezek a legnépszerűbb úti célok

 |  Forrás: Business Traveller Hungary  |   2017. szeptember 28. csütörtök 14:22
Idén is Bangkok, London és Párizs lett dobogós a világ legnépszerűbb úti céljainak ranglistáján, amelyet a Mastercard a külföldi látogatók száma és költései alapján állít össze évről évre, most már közel egy évtizede.

Bár Budapest a látogatószám alapján nem került be a Top 10-be, a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján ötödik lett, megelőzve például Moszkvát és Berlint.

A Mastercard kutatása a világ 132 leglátogatottabb nagyvárosát rangsorolta a külföldi szállóvendégek létszáma és az utazók költései alapján. A frissen publikált jelentés előrejelzést is tartalmaz a látogatók és átutazók számának idei növekedésére vonatkozóan, és segít jobban megérteni az utazási és a pénzköltési motivációkat.

 

A Top 10 célállomás

A legnépszerűbb tíz nagyváros mindegyikében nőtt a nemzetközi szállóvendégek száma 2016-ban. A 2017-es előrejelzés szerint szinte mindenhol további bővülés várható, egyedül New York-ban számolnak némi visszaeséssel.

 

 

Nemzetközi szállóvendégek száma 2016-ban

A 2017-es évre várt növekedés

Bangkok

19.41 millió látogató

4.0%

London

19.06 millió látogató

5.0%

Párizs

15.45 millió látogató

4.4%

Dubai

14.87 millió látogató

7.7%

Szingapúr

13.11 millió látogató

2.6%

New York

12.70 millió látogató

(-2.4%)

Szöul

12.39 millió látogató

0.4%

Kuala Lumpur

11.28 millió látogató

7.2%

Tokió

11.15 millió látogató

12.2%

Isztambul

9.16 millió látogató

0.9%

 

Vásárlóerő: a városok a gazdasági növekedés motorjai

A reál GDP 2009 óta világszerte 21,8%-kal nőtt, míg a nemzetközi szállóvendégek költései ugyanerre az időszakra vetítve 41,1%-os növekedést mutatnak. 2009 óta a leglátogatottabb célállomások több mint fele a GDP növekedésével egyező, vagy azt meghaladó bevételnövekedésről számolt be, így komoly gazdasági húzóerőt jelenthetnek az egyes országok számára.

 

 

2016 Nemzetközi Szállóvendégek által elköltött összeg

A 2017-es évre várt növekedés

Dubai

$28.50 milliárd USD

10.2%

New York

$17.02 milliárd USD

1.5%

London

$16.09 milliárd USD

(-4.6%)

Szingapúr

$15.69 milliárd USD

0.3%

Bangkok

$14.08 milliárd USD

10.9%

Párizs

$12.03 milliárd USD

4.9%

Tokió

$11.28 milliárd USD

3.7%

Tajpej

$9.91 milliárd USD

6.9%

Szöul

$9.38 milliárd n USD

1.8%

Barcelona

$8.90 milliárd USD

6.9%

 

A jövő célállomásai

A nemzetközi látogatók számának növekedése szintén meghaladta a GDP növekedését, 2009 óta 55,2%-kal. A Top 10 város és a Top 10 legnagyobb mértékben bővülő célállomás közti különbségből továbbra is jól látszik, hogy a jövőben nőhet az ázsiai- és csendes-óceáni térség, valamint a Közel-Kelet jelentősége a legkedveltebb úticélok listáján.

 

 

Látogatók számának növekedése 2009-2016

Oszaka

24.0%

Csengtu

22.7%

Colombo

20.3%

Abu Dhabi

18.9%

Jakarta

18.2%

Tokió

17.7%

Hanoi

16.4%

Rijád

15.9%

Lima

15.2%

Tajpej

14.5%

 

Úti célok és költések

A 20 legnépszerűbb város vendégeinek többsége magáncélból utazik. Jellegzetes kirándulóváros például Kuala Lumpur, ahova az utazók 92,2%-a vakációzni megy. Sanghaj viszont kivétel, az ide látogatók majdnem fele (48,4%) üzleti célból érkezik.

A felmérés adataiból az is kiderül, hogy a vendégek ott-tartózkodásuk során mire költenek a legtöbbet a húsz legnépszerűbb városban:

Szöulban (47,0%), Isztambulban (33,6%) és Prágában (29,3%) étkezésre

Londonban (46,7%), Oszakában (43,4%) és Tokióban (43,1%) vásárlásra

Párizsban (44,8%), Milánóban (40,4%) és Rómában (40,4%) szállásra

Londonban (4,3%), Szingapúrban (4,6%) és Hongkongban (4,6%) költenek a legkevesebbet közlekedésre, a különösen hatékony rendszernek köszönhetően.

 

Budapestre pihenni jönnek a turisták

Kuala Lumpurhoz hasonlóan Budapesten is 92,2% a magáncélból érkezők aránya. Összességében a 3,7 milliós látogatószám az összesített lista 39. helyére volt elég, amivel még elmaradunk például Bécshez (6,42 millió látogató) vagy Prágához (6,11 millió) képest, de az 5,8%-os növekedéssel a legnagyobb mértékben bővülő célállomások listáján fővárosunk ötödik lett az európai városok között. Az éves növekedési rátánk 8,6%, mellyel megelőztük többek között Moszkvát, Berlint és Amszterdamot is.

Budapesten a nyár vége a legforgalmasabb - a legtöbb vendég júliusban és augusztusban érkezik. Ők a 2016-os évben több mint 1 milliárd amerikai dollárnak megfelelő összeget hagytak itt, melyből legnagyobb arányban étkezésre (34,1%), legkisebb arányban pedig tömegközlekedésre (6,2%) költöttek. A második legnagyobb tétel a vásárlás volt (23%), a különböző szolgáltatásokra pedig 13,2%-ot, míg a szállásra ennél kicsit többet, 14,8%-ot fordítottak az ide látogatók.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Szavazatok száma: 0
Aktuális szám 2017/2

A Business Traveller Hungary nyári számának tartalmából

Business Traveller Hungary hírlevél